AspasiA: Beleving op de werkvloer

pagina_47_-_aspasiaGroen wordt niet weggestreept van het prioriteitenlijstje, maar bedrijven worden steeds kritischer. Liselore Hamers, van AspasiA Hydrocultuur en Interieurbeplanting uit Udenhout, realiseert zich dat ondernemerschap in deze tijd vraagt om creativiteit en bewustwording.

Uitgave: Maart-April 2013

Wanneer groen en gezondheid onderdeel uitmaken van het bedrijfsimago en -doel, dan staat interieurbeplanting op de prioriteitenlijst. Bedrijven doen het weliswaar zuiniger aan maar strepen interieurbeplanting niet weg. De trend dat groen een gezonde werkplek creëert is echter naar de achtergrond verdwenen. Liselore: ‘Groen blijft zeker een goede argumentatie voor een gezonde werkplek, maar AspasiA legt het accent op exclusief decoratief groen waarmee een beleving gecreëerd wordt op de werkvloer. Na projectinrichters zijn wij de sfeermakers die de finishing touch geven. Interieurbeplanting is niet zomaar een plant in een pot; wij brengen leven in het interieur.’

Voor de happy few?

Is interieurbeplanting voor de happy few? ‘Nee hoor’, lacht Liselore, ‘allang niet meer. Prijzen zijn uiteraard afhankelijk van smaak en wensen. Als je interieur-beplanting gaat vergelijken met andere sfeerbepalers dan is het zelfs een zeer goed alternatief. Met het wisselen van alleen de plant heb je vaak meteen weer wat nieuws.’ Nieuwe klanten en projecten hebben zich altijd spontaan bij AspasiA aangediend. ‘Wij hebben een groot klantenbestand. Voor veel klanten onderhouden wij ook het groen en zijn daarom niet direct afhankelijk van verkoop. Dat is de kracht van ons bedrijf.’

Creatief ondernemen

De bedrijfsmanager realiseert zich terdege dat de vraag uit de markt verandert. Liselore noemt een aantal recente initiatieven: ‘De nieuwe website is in de lucht. Onze brochures liggen bij bouwmanagementbedrijven en steeds vaker zitten wij met projectinrichters in een vroeg stadium om tafel. Samenwerking met collega interieurbeplanters zorgt voor garantie voor de klant. Willen we groeien dan moeten we met een nieuwe kracht inzetten op de pro-actieve benadering van middelgrote bedrijven in Brabant. Service blijft onze kwaliteit. Het klinkt afgezaagd maar het is zo. Geef aandacht en zorg aan de klant. Dat kost tijd en geld, maar wij doen er alles aan om de klant tevreden te houden.’

Artikel uit zakenmagazine: Regio business
http://www.regio-business.nl/zakenmagazines/archief/editie-midden-brabant/maart-april-2013/aspasia-beleving-op-de-werkvloer/